loading...
سایت اطلاعات جامع جراحی زیبایی بینی
Rhinoplasty Group
هدف از ایجاد این وب سایت تلاش برای روشن کردن نکاتی در مورد جراحی های پلاستیک و زیبایی است که در حیطه کار جراح پلاستیک قرار دارند. بنابراین هدف نه تنها بیان صادقانه نکات مثبت مربوط به جراحی ها و نمونه های ارایه شده است بلکه بر آنیم که عوارض و نتایج سوء احتمالی اعمال جراحی های پلاستیک را نیز گوشزد نمائیم. البته در این مجال امکان انتقال اطلاعات کلی وجود دارد و ذکر جزئیات امکان پذیر نیست. طبیعی است موارد ارائه شده فقط برای نمونه است و توضیحات بیشتر و بازبینی نمونه های بیشتر را در مراجعه حضوری دریافت خواهید داشت. مهم است شما بدانید که برای عمل جراحی ممکن است چندین و حتی دهها روش کار و عمل وجود داشته باشد و هر جراحی روش موفق و مورد علاقه خود را پیش می گیرد.

  کسی که می خواهد عمل جراحی پلاستیک انجام دهد، حق دارد اطلاعات و مشاوره های لازم را در بهترین شرایط کسب نماید و از بهترین امکانات بیهوشی و دارویی بهره مند شود، به طوریکه سلامت فرد به هیچ وجه مورد تهدید قرار نگیرد و بهترین نتیجه ممکن را از عمل جراحی خود بدست آورد.


یه توصیه به شما دوست عزیز که تازه در اول راه انتخاب دکتر هستید:

3 نامزد اصلی برا دکتر جراحتون داشته باشید.
هر دکتری که از سبکاش خوشتون میاد و ناراضی کمتری داره و عوارض بعده عمل ازش گزارش نشده و بهش می تونید اعتماد 100 در 100 کنید، رو به عنوان جراحتون انتخاب کنید.
برای تصمیم گیری نهایی حتما حداقل 3 بار به مطب دکتر مورد نظر مراجعه کرده و بینی های عمل کرده دکترو خوب ببینید. به هیچ عنوان به یک بار رفتن مطب اکتفا نکنید.
فکر نکنید هر کی هزینه عملش بیشتره کارش بهتره و ناراضی نداره!

عکس نیمرخ اصلا سند خوبی برای اینکه بگیم بینی خوب عمل شده نیست. ممکنه از نیمرخ بینی خوب به نظر برسه اما عکس از تمام رخ کاملا بد و زشت باشه.


در آخر
نکته آخر اینکه دستگاه های کوچک کننده بینی هیچ نقشی در تقویت غضروفهای ضعیف و تغییر وضعیت آنها ندارند.در نتیجه توصیه به استفاده از آنها به عنوان جایگزین جراحی صرفا انگیزه تجاری دارد .هوشیار باشید


برای اطلاعات بیشتر بر روی عکس زیر کلیک کنید و یا با آی دی میدیریت در تماس باشید.


نمایش وضعیت در یاهو

مدیریت


نمایش وضعیت در یاهو

آخرین ارسال های انجمن
Admin بازدید : 928 چهارشنبه 23 بهمن 1392 نظرات (0)

در زمان ترخیص برای شما مسکن،آنتی بیوتیک و آنتی هیستامین نسخه میشود.
در هر زمان می توانید با پزشک خود تماس بگیرید.
رزیم غذایی در ابتدا به صورت مایعات و از روز بعد معمولی میشود. به مدت 2 هفته از مصرف خوردنیهایی که مستلزم حرکت زیاد لبها باشد (مثل سیب )پرهیز نمائید.
سر شما در زمان استراحت باید کمی بالا تر از بدن بدن باشد.
کمپرس سرد (کیسه حاوی یخ) روی چشمها به مدت 48 ساعت باعث کاهش ورم خواهد شد. میزان ورم در ظرف 72 ساعت به حداکثر می رسد.
ترشح از بینی تا 72 ساعت طبیعی است ودر صورت لزوم گاز کوچک جلوی بینی را تعویض نمائید.
گچ بعد از 10-7 روز برداشته میشود. در طی این مدت می توانید بدون خیس شدن گچ استحمام کنید.
شل شدن چسبها در طی 5 روز اول طبیعی است.
داخل بینی را می توانید با گوش پاک کن به آرامی تمیز کنید.
کبودی بعد از عمل طبیعی بوده وظرف 2 هفته از بین می رود.
بعد از بر داشتن گچ تغییرات عمده مشهود است ولی تغییرات تدر یجی در طی 12-6 کامل میشود.
بعد از برداشتن گچ تا 3 هفته حق استفاده از عینک را ندارید و از آن پس به مدت 3 هفته باید با چسب عینک را به پیشانی بچسبانید .
تا سه هفته از فین کردن از طریق بینی باید اجتناب شود و در صورت بروز عطسه باید با دهان باز باشد.
از فعالیت و ورزشهای سنگین مانند ائروبیک ،وزنه برداری ،خم شدن طولانی مدت برای 3 هفته پرهیز شود. ورزشهای تماسی مانند کشتی ، فوتبال ، رزمی و غیره تا 3 ماه ممنوع است.
بخیه های خارجی در روز پنجم کشیده شده و بخیه های داخلی خودبخود جذب می شوند.
پوست بینی شما بعد از جراحی نسبت به نور خورشید حساس است، بنابراین تا 8 هفته در مهرض آفتاب طولانی مدت قرار نگیرید یا از کرمهای ضد آفتاب استفاده نمائید.
حس نوک بینی شما بعد از جراحی کاهش یافته ولی در ظرف چندین هفته به حالت طبیعی برمی گردد.

در 24 ساعت اول پس از عمل بهتر است در جهت کاهش تورم دور چشم از کیسه یخ بر روی چشم ها استفاده شود. ساده ترین راه این است که دو عدد دستکش از جنس لاتکس با سه تا چهار قطعه مکعبی یخ در هر کدام پرشود و سپس دو دستکش به یکدیگر گره زده شده و بر روی چشم های بیمار قرار گیرد. در صورت آب شدن کامل یخ ها، لازم است این کار تکرار شود.

در مواردی که پس از عمل جراحی، در داخل بینی بیمار پانسمان قرار داده شده باشد، این پانسمان ها در روز اول تا سوم پس از عمل توسط جراح خارج می شوند.

در انتهای عمل جراحی بر روی بینی بیمار قالبی از جنس پلیمر سبک (به جای گچ که سابقا استفاده می شد) گذاشته می شود. این قالب بین روز چهارم تا هفتم توسط جراح از روی بینی برداشته می شود. در طی این مدت لازم است از وارد شدن هر ضربه و نیز از دست زدن به آن اجتناب شود. در همان روز برداشتن قالب بیمار می تواند قبل از مراجعه به مطب به طور کامل به حمام برود و سر و صورت خود را بشوید. در این حالت چسب ها شل می شود و برداشتن قالب را تسهیل می کند.

معمولا هیچ برش و یا بخیه ای بر روی پوست بینی وجود ندارد. در تعدادی از بیماران که بخیه دارند، بین روز چهارم تا هفتم توسط جراح بخیه بینی برداشته می شود.

پس از برداشتن قالب، با استفاده از چسب های ضدحساسیت بر روی بینی، سعی می شود تا ثبات بیشتری برای بینی در روند ترمیمی تامین گردد. مدت زمان استفاده از این چسب ها در بیماران مختلف متفاوت است.

در مواردی که توام با جراحی پلاستیک بینی، جراحی انحراف تیغه بینی نیز انجام شده باشد، در بسیاری از این موارد ورقه هایی از جنس سیلیکون به طور موقت در دو طرف تیغه بینی قرار داده می شود تا از چسبندگی و عود انحراف جلوگیری شود. این ورقه ها معمولا بین هفته اول تا سوم توسط جراح از داخل بینی بیرون آورده می شوند.

در طی این چند هفته پس از عمل به علت جمع شدن و خشک شدن ترشحات در داخل بینی ممکن است تنفس مشکل شود. برای رفع این مساله بیمار می تواند روزانه در چند نوبت محلول سرم نمکی نرمال را با استفاده از یک سرنگ 20 سی سی بدون سوزن در حالی که در دستشویی ایستاده است، در بینی خود بریزد، به طوری که بدون خیس شدن چسب ها، مقداری از ترشحات بینی شستشو داده شود و خارج گردد.

تا دو هفته پس از عمل سعی شود از تخلیه ترشحات بینی با فشار خودداری شود.

در بعضی از بیماران در هفته های اول پس از عمل ممکن است لب بالا مقداری بیحس باشد. این حالت ظرف چند هفته از بین می رود.

در افراد شاغل معمولا یک هفته مرخصی برای انجام این عمل و دوران پس از آن کافی است. این زمان بسته به وضعیت و تمایل بیمار قابل تمدید است. رفتن به مسافرت نیز بعد از 5 تا 7 روز بعد از عمل بلامانع است.

در هفته های اول پس از عمل لازم است از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری شود. اشعه آفتاب موجب افزلیش ورم بینی می شود. همچنین لازم است از قرار گرفتن در معرض وسایل حرارت زا مانند اجاق گاز خودداری شود.

در طی روزهای اول پس از عمل از هر گونه ضربه به بینی باید پرهیز شود. به عنوان مثال در هنگام خواب باید طاق باز خوابید و در هنگام پوشیدن و درآوردن لباس از لباس های دگمه دار یا زیپ دار استفاده کرد تا ضربه ای به بینی وارد نشود.

در هنگام خوابیدن سعی شود نیم تنه بالاتر از پاها قرار گیرد تا ورم کمتری در ناحیه صورت ایجاد شود. می توان در منزل با گذاشتن بالش هایی در زیر تشک، شیب حدود 30 درجه را ایجاد کرد. نشستن یا ایستاده بودن در روز اول نه تنها مانعی ندارد بلکه بهتر از این است که بیمار درازکش باشد چرا که این حالت عمودی به کاهش ورم کمک می کند.

در هفته های اول پس از عمل لازم است از فعالیت های بدنی شدید و ورزش های سنگین اجتناب شود، بویژه ورزش هایی که موجب برافروخته شدن صورت می شوند. از ورزش های رزمی و یا ورزش هایی که با احتمال ضربات توپ به بینی همراهند مدت زمان بیشتری باید اجتناب شود.

هیچ محدودیت غذایی وجود ندارد بجز آن که از خوردن غذاهایی که به جویدن طولانی نیاز دارند، مانند استیک، کباب برگ، ساندویچ و امثال آنها در هفته های اول باید پرهیز شود. در طی روزهای اول پس از جراحی بهتر است گوشت و مواد مغذی دیگر ابتدا در مخلوط کن نرم شود تا جویدن کمتری لازم باشد. همچنین از خوردن چای و قهوه داغ در این روزها اجتناب شود. نوشیدن مایعات کافی مانند آب میوه و سوپ در رفع خشکی دهان کمک می کند.

در هفته اول پس از عمل سعی شود عطسه با داهان باز انجام شود و از حرکات شدید صورت در هنگام خنده و و نیز ازگریه اجتناب شود.

می توان با استفاده از مسواک نرم دندان ها را مسواک رد به شرطی که از دستکاری لب بالا اجتناب شود.

شستن صورت یا حمام کردن به شرطی که پانسمان روی بینی خیس نشود بلامانع است.

به مدت یک ماه پس از عمل از شنا کردن، آفتاب گرفتن و سونا خودداری شود. شیرجه به مدت دو ماه و اسکی روی آب به مدت سه ماه باید کنارگذاشته شود.

از گذاشتن عینک طبی یا آفتابی به مدت یکماه خودداری شود. در صورتی که با استفاده از چسب ضد حساسیت عینک به پیشانی متصل شود، از همان روز اول می توان از عینک استفاده نمود.

استفاده از لنزهای تماسی چشم روز بعد از عمل بلامانع است.

استفاده از مواد آرایشی بلامانع است.

بخاطر اثر چسب های بینی بعضی از بیماران ممکن است تصور نمایند که بینی ایشان بیش از حد بالا برده شده است، اما پس از برداشتن چسب ها نوک بینی به تدریج در وضعیت طبیعی خود قرار می گیرد.

حدود 70 درصد ورم در دو هفته اول پس از عمل می خوابد. 15 درصد ظرف دو ماه، 10 درصد ظرف یک سال و باقی ورم به تدریج ظرف دو سال فروکش می کند. تصاویر1، 2 و 3 به ترتیب یک بیمار عمل شده توسط مولف را پیش از عمل، یک ماه پس از عمل، و یک سال پس از عمل نشان می دهد. تفاوت بینی یک ماه و یک سال پس از جراحی کاملا مشهود است. معمولا نوک بینی آخرین جایی است که ورم آن می خوابد.

اکثر بیماران درد مهمی پس از عمل ندارند. گاهی به علت پانسمان داخل بینی احساس سنگینی و درد خفیف در ناحیه صورت و پیشانی وجود دارد و با مسکن های ساده مانند استامینوفن قابل رفع است. از خوردن مسکن هایی مانند آسپیرین یا بروفن، قبل و بعد از عمل باید خودداری شود زیرا با کاهش انعقادپذیری خون، تمایل به خونریزی را افزایش می دهند.

به علت چسب هایی که پس از عمل برروی بینی زده می شود، ممکن است در ماه های اول پس از عمل پوست بینی چرب تر باشد و نیز در افراد مستعد جوش های صورت بیشتر شود که در این موارد توسط پزشک داروهای مناسب تجویز می شود.

در روزهای اول پس از عمل گاهی حالت افسردگی برای بیمار ایجاد می شود . استرس پیش از عمل، تورم صورت و چشم ها، شکل جدید بینی و تغییراتی که برای اولین بار توسط بیمار مشاهده می شود و ممکن است برای او غیر منتظره باشد از عوامل موثر در این نگرانی زودگذر هستند. گاهی همراهان بیمار با اظهار نظرهای پی در پی که مبتنی بر دید هندسی و درشت نمایی تلسکوپیک است، دید لوله تفنگی با زاویه ای بسیار باریک را در نگاه به بینی به بیمار القا می کنند و موجب تشدید وسواس و نگرانی بیمار می شوند.

پس از هفته های اول در تعدادی از بیماران ممکن است نوک بینی ورم زیادی داشته باشد. به خصوص در بینی های گوشتی مدت زمان بیشتری طول می کشد تا ورم بینی فروکش نماید و در طی این مدت موقتا بینی بزرگ جلوه می کند به طوری که حتی برخی از اطرافیان که تصویر چهره قبلی بیمار را دست خود ندارند تصور می نمایند که بینی حتی بزرگتر هم شده است. بدیهی است که اگر بینی گوشتی با وجود ورم زیاد کوچک باشد، پس از فروکش کردن ورم یک بینی غیرطبیعی خواهد شد.

دست کم دو سال برای اظهار نظر نهایی در مورد نتیجه عمل باید صبر کرد. بسیاری از بیماران چند هفته پس از عمل درحالیکه هنوز ورم بینی بطور کامل فروکش نکرده است با نگاهی موشکافانه درجلوی آینه ساعتها به نظاره بینی خود می نشینند. این نگاه موشکافانه که تنها به بینی معطوف بوده و به سایر اعضا صورت توجهی ندارد، موجب می شود که از یک سو بسیاری از عدم تقارنهای طبیعی، به صورت عیب جلوه کند واز سویی دیگر زیبایی وتناسب ایجاد شده بینی با دیگر اجزای صورت، تحت الشعاع نگاه محدود به بینی قرارگیرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما مهمترین معیار برای انتخاب جراح بینی کدام است؟
    لینکستان

    آمار سایت
  • کل مطالب : 162
  • کل نظرات : 477
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 327
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 167
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 16
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 50,129
  • بازدید کلی : 6,096,011
  • کدهای اختصاصی
    تبلیغات متنی