loading...
سایت اطلاعات جامع جراحی زیبایی بینی
Rhinoplasty Group
هدف از ایجاد این وب سایت تلاش برای روشن کردن نکاتی در مورد جراحی های پلاستیک و زیبایی است که در حیطه کار جراح پلاستیک قرار دارند. بنابراین هدف نه تنها بیان صادقانه نکات مثبت مربوط به جراحی ها و نمونه های ارایه شده است بلکه بر آنیم که عوارض و نتایج سوء احتمالی اعمال جراحی های پلاستیک را نیز گوشزد نمائیم. البته در این مجال امکان انتقال اطلاعات کلی وجود دارد و ذکر جزئیات امکان پذیر نیست. طبیعی است موارد ارائه شده فقط برای نمونه است و توضیحات بیشتر و بازبینی نمونه های بیشتر را در مراجعه حضوری دریافت خواهید داشت. مهم است شما بدانید که برای عمل جراحی ممکن است چندین و حتی دهها روش کار و عمل وجود داشته باشد و هر جراحی روش موفق و مورد علاقه خود را پیش می گیرد.

  کسی که می خواهد عمل جراحی پلاستیک انجام دهد، حق دارد اطلاعات و مشاوره های لازم را در بهترین شرایط کسب نماید و از بهترین امکانات بیهوشی و دارویی بهره مند شود، به طوریکه سلامت فرد به هیچ وجه مورد تهدید قرار نگیرد و بهترین نتیجه ممکن را از عمل جراحی خود بدست آورد.


یه توصیه به شما دوست عزیز که تازه در اول راه انتخاب دکتر هستید:

3 نامزد اصلی برا دکتر جراحتون داشته باشید.
هر دکتری که از سبکاش خوشتون میاد و ناراضی کمتری داره و عوارض بعده عمل ازش گزارش نشده و بهش می تونید اعتماد 100 در 100 کنید، رو به عنوان جراحتون انتخاب کنید.
برای تصمیم گیری نهایی حتما حداقل 3 بار به مطب دکتر مورد نظر مراجعه کرده و بینی های عمل کرده دکترو خوب ببینید. به هیچ عنوان به یک بار رفتن مطب اکتفا نکنید.
فکر نکنید هر کی هزینه عملش بیشتره کارش بهتره و ناراضی نداره!

عکس نیمرخ اصلا سند خوبی برای اینکه بگیم بینی خوب عمل شده نیست. ممکنه از نیمرخ بینی خوب به نظر برسه اما عکس از تمام رخ کاملا بد و زشت باشه.


در آخر
نکته آخر اینکه دستگاه های کوچک کننده بینی هیچ نقشی در تقویت غضروفهای ضعیف و تغییر وضعیت آنها ندارند.در نتیجه توصیه به استفاده از آنها به عنوان جایگزین جراحی صرفا انگیزه تجاری دارد .هوشیار باشید


برای اطلاعات بیشتر بر روی عکس زیر کلیک کنید و یا با آی دی میدیریت در تماس باشید.


نمایش وضعیت در یاهو

مدیریت


نمایش وضعیت در یاهو

آخرین ارسال های انجمن
Admin بازدید : 530 جمعه 18 بهمن 1392 نظرات (0)

شرح ماجرا:
کاش ما هم پولدار بودیم و من می‌توانستم بینی‌ام را عمل کنم. چقدر زشت است وتوی ذوق می‌زند، از دست این بینی لعنتی خسته شدم. اینها حرف‌های رویا بود که هرروز جلوی آیینه با خودش تکرار می‌کرد. مادرش هر روز او را از گوشه در نگاه می‌کرد و می‌گفت آخه دختر با پول کارگری که نمیشه دماغ عمل کرد. رویا هر روز با آرزوهایی که در سر داشت روزش را به شب می‌رساند و دنبال کاری نیمه‌وقت می‌گشت تا هر طور شده دماغش را عمل کند. او یک روز که به کتاب‌فروشی رفته بود زن جوانی را دید که سر قیمت تایپ کتابش با صاحب آنجا صحبت می‌کرد. سریع جرقه‌ای در ذهنش زده شد که «رویا تو می‌تونی برو کارو از اون بگیر و نصف قیمت برایش تایپ کن». رویا سریع جلوی زن جوان را گرفت و گفت خانوم من کتاب شما را با نصف قیمت تایپ می‌کنم. نویسنده جوان با اندکی تامل قبول کرد.

رویا هر روز بعد از دانشگاه کارهای تایپ کتاب را انجام می‌داد و توانسته بود پس از مدتی اندک پولی برای خود پس‌انداز کند. ماه‌ها گذشت تا اینکه دختر جوان شنید دوستش به خاطر عمل بینی به کما رفته، با شنیدن این موضوع دنیا برای او تیره و تار شد. سریع خود را به بیمارستان رساند و پس از ملاقات با دوستش که تازه به هوش آمده بود روی صندلی به آرامی تکیه زد و با خود گفت من به چه قیمتی می‌خواهم زیبا بشوم. فردای آن روز توی دانشگاه استاد رویا وقتی دید که او هم سودای جراحی بینی را در سر دارد به او گفت ممکن است این اتفاقات نادر باشد اما فراموش نکن که با جراحی‌های اینچنینی ممکن است به آن ظاهر دلخواهی که می‌خواهی نرسی و آن موقع است که تمام آرزوهایت بر باد می‌رود. تو یه کتاب خونده بودم که هر مدل دماغی نشان یه جور تیپ شخصیتی خاصه!!!

این دماغ با شخصیت ما هم برای خودش حکایتی داره امروز رفته بودیم دکتر که این شاخص شخصیتی رو کمی باشخصیت‌تر بکنیم، تو سالن انتظار همه زدن تو ذوقمون که این دماغ به این خوبی چیکارش داری؟ هر چیزی طبیعیش خوبه! یکی هم که گویی خیلی قضیه رو جدی گرفته بود یهو برگشت گفت: بینی عمل‌کرده برای ازدواج یه جور ضد ارزش شده! خلاصه اونقده ته دلمون رو خالی کردن که نزدیک بود جیم فنگ بزنیم از مطب فرار کنیم! من نمی‌دونم خدا به این بزرگی اگه یه ریزه این دماغ من رو کوچولوتر می‌آفرید از اون همه بزرگیش مگه چیزی کم می‌شد؟ هر سال عید ما عزممون رو جزم می‌کنیم که تو خلقت خدا دست ببریم همه مخمون رو می‌زنن بی‌خیال شیم، بعد عید هر کی ما رو می‌بینه میگه این فسقلی همه چیزش خوبه ولی دماغش عمل لازم داره! الان حدودا نیم ساعته که تو هزار جهت شاخص شخصیتیم رو بررسی کردم ۴ بار هم اندازش زدم! فکر کنم کم‌کم دارم دچار تفکرات مالیخولیایی میشم! تازه یه خانومه اونجا بود فکر کنم مدیتیشن کار می‌کرد چون به من توصیه می‌کرد به خودم هی بگم من دماغم خوبه خوشگله!!! من موندم که اینها با این همه لالایی چرا خوابشون نمی‌بره! به هر حال اگه شما هم به این شاخص شخصیتیتون توجه خاص دارید یا فردا برید عملش کنید یا کلا منصرف بشید چون فکر کردن دائم به این پدیده کچلتون می‌کنه…
برای یافتن پاسخ برخی از سوال‌های ذهنمان با دکتر علوی‌زاده روانشناس و دکتر محمدحسن عامری متخصص گوش و حلق و بینی به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌خوانیم…

آیا وسواسی‌ها بیشتر دنبال جراحی زیبایی هستند؟
دکتر علوی‌زاده در پاسخ به این سوال که چه کسانی متقاضی اعمال زیبایی هستند؟ گفت: درصدی از کسانی که دنبال جراحی‌های زیبایی مانند جراحی بینی هستند تقریبا دچار اختلالات روحی و روانی، اضطراب و استرس هستند این افراد برای جبران خلاء‌های روانی خود باید کاری بکنند و تنها چیزی که ممکن است باعث شود که آنها از نظر ظاهری ارضا شوند جراحی‌های زیبایی است. این افراد چون شخصیت وسواسی دارند ممکن است با عمل جراحی مانند جراحی بینی تا حدودی احساس کنند آن خلاء روانی پر شده است، اما متاسفانه بارها و بارها برای ترمیم به پزشک خود مراجعه می‌کنند. این تیپ افراد وقتی با جراحی بینی و ترمیم‌های مکرر راضی نمی‌شوند سراغ اعمال جراحی زیبایی دیگری می‌روند بنابراین چنین افرادی هیچ‌وقت از چهره خود رضایت کامل ندارند و با تحت فشار قرار دادن خانواده و هزینه‌های گزاف دنبال جراحی‌های زیبایی می‌روند. وی در خصوص اینکه چرا در سال‌های اخیر اعمال جراحی زیبایی در ایران شدت گرفته است؟ افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر تعداد زیادی ازافراد که از چهره و یا اندام خود ناراضی هستند و در خود کمبودهایی احساس می‌کنند به جراحی‌های زیبایی مانند لیپوساکشن، کشیدن پوست جهت برطرف کردن چین و چروک صورت و جراحی بینی روی می‌آورند. همچنین درصدی از این افراد هم از روی چشم و همچشمی دنبال جراحی‌های زیبایی می‌روند، مثلا وقتی فرد می‌بیند دخترخاله‌اش و یا دوستش اقدام به جراحی مانند جراحی بینی کرده ناخودآگاه وسوسه شده و به فکر جراحی می‌افتد. این روانشناس با بیان این مطلب که افراد قبل از اعمال جراحی نیاز به مشاوره دارند، گفت: قبل از اعمال جراحی حتما افراد باید از نظر روانی توسط یک روانپزشک مورد بررسی قرار بگیرند تا مشخص شود این افراد از نظر روحی و روانی مشکلی نداشته باشند، و شاید با گرفتن مشاوره از یک کارشناس از عمل جراحی منصرف شوند.

اعتماد به نفس پیامد خوب برخی جراحی‌ها!
وی در پاسخ به این سوال که آیا عمل جراحی بینی اعتماد به نفس می‌آورد؟ گفت: بله در بعضی از افراد که بینی بزرگ و یا ناموزونی دارند و احساس می‌کنند این موضوع آنها را اذیت و فکرشان را مشغول کرده است، عمل جراحی تاحدودی اعتماد به نفس را در افراد افزایش می‌دهد.

جراحی بینی اصول دارد
همچنین در این خصوص دکتر محمدحسن عامری متخصص گوش وحلق وبینی معتقد است: انتخاب بیمار برای عمل جراحی بینی بسیار حیاتی است، در حقیقت کلید کار یک جراح محسوب می‌شود و اگر جراح متخصص درست بیماران خود را انتخاب نکند در عمل جراحی و بعد از آن مسلما با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد. جلسه اول معمولا جلسه آشنائی بیمار و جراح بینی است در ضمن بیمار که خواهان عمل بینی است، خواسته‌های خودرا مطرح و جراح بینی بعد از معاینه ظاهر و داخل بینی از نظر وجود انحراف تیغه بینی و پولیپ و سابقه شکستگی بینی نظر خود را با توجه به خواسته‌های بیمار بیان می‌کند. دکتر عامری می‌گوید: تا به حال نه برای خودم و نه برای مریضم مشکلی پیش نیامده است زیرا قبل از عمل جراحی با مشاوره‌ای که به آنها می‌دهم دیگر مشکلی پیش نخواهد آمد و این‌طور نیست که هر کسی مراجعه کند کاندیدای خوبی برای عمل باشد زیرا ممکن است از نظر جسمی و روحی کاندیدای خوبی نباشد. معمولا خود پزشک در مشاوره اولیه با یک معاینه و گرفتن شرح حال از بیمار می‌توان تشخیص بدهد که این فرد برای انجام عمل جراحی مناسب است یا خیر، بنابراین جلسه اول برای جراح تکلیف مشخص می‌شود و از نظر من نیازی نیست که بیمارانم را به روانشناس ارجاع بدهم و ضرورتی هم نمی‌بینم چرا که من با تخصص و تجربه‌ای که دارم می‌توانم تشخیص بدهم که کدام مریض پس از عمل نتیجه خواهد گرفت و یا خواسته کدام مریض واقع‌بینانه است.

این جراح متخصص می‌افزاید: ممکن است برخی از خواسته‌های بیمار از نظر علم زیباشناسی و پزشکی قابل انجام نباشد چون در عمل جراحی پلاستیک با حفظ عملکرد طبیعی بینی به زیبا کردن بینی نگاه می‌کند و هرگز نباید عملکرد طبیعی و فیزیولوژی بینی را فدای زیبائی ظاهری کرد و با این علم در عمل جراحی زیبائی بینی خوش‌حالت کردن و زیبا کردن بینی مطرح است نه کوچک کردن بی‌رویه بینی که با سایر قسمت‌های صورت هماهنگی نداشته باشد. هر فردی که متقاضی این عمل است ممکن است به دلایل مختلفی ازجمله نوع پوست کاندید خوبی برای جراحی نباشد لذا جراحی برای هرفرد متقاضی توصیه نمی‌شود. به‌طور مثال در بینی‌های گوشتی دست جراح در جمع کردن نوک بینی خیلی باز نیست. بینی گوشتی به دماغی گفته می‌شود که پوست آن ضخیم و غضروف‌های نوک بینی ضغیف است. غدد چربی پوست این بینی‌ها معمولا زیاد است و نفود این غدد در لابلای پوست باعث ضخیم شدن پوست شده است. جراح در طی عمل زیبائی بینی نمی‌تواند جنس پوست را تغییر دهد و عمده کارها بر روی غضروف و استخوان بینی است. لذا نوک بینی کسانی که بینی آنها گوشتی است بعد از عمل خیلی جمع نمی‌شود و ممکن است فرد عمل‌شده از جمع نشدن نوک بینی‌اش ناراضی باشد. پزشک، ضمن بررسی کلیه جوانب، در صورت لزوم در مورد وضعیت پوست فرد نیز به وی توضیح خواهد داد.این متخصص گوش و حلق و بینی در خصوص خواسته بیماران می‌گوید: این گونه نیست که بیماران هر مدل بینی که بخواهند جراح انجام بدهد زیرا پزشک تشخیص می‌دهد که کدام مریض برای چه مدلی مناسب است بنابراین اگر کسی خواسته نامعقولی داشته باشد، مثلااگرفردی تقاضا کند که بینی‌اش سربالا و یا قوس‌دار باشد جراح نباید انجام بدهد، بلکه پزشک باید نظرش را به او بگوید و باید او را متقاعد کند که خواسته او در یک مدت کوتاهی و شرایط سنی خاصی قابل قبول است و وقتی سن فرد بالا برود دیگر این مدل بینی مناسب صورت او نخواهد بود. یک جراح خوب باید بتواند بیمارش را متقاعد کند که یک عمر باید با این بینی سر کند و اگر یک بینی افراطی عمل کند و مناسب سن و سالش نباشد پس از گذشت چند سال از مدل بینی خود خسته شده و متوجه می‌شود که شکل بینی‌اش مناسب سن او نیست.

جراحی نامناسب و معضلات تنفسی
این جراح متخصص معتقد است: برداشتن بیش از حد غضروف‌های بینی در جراحی زیبایی بینی به تورفتگی‌های بیش از حد و ایجاد چاله‌های عمیق در دو طرف نوک بینی منجر می‌‌شود. این تورفتگی‌ها مانع از عبور جریان هوا از دریچه داخلی بینی می‌‌شود. اگر برداشتن بیش از حد غضروف‌های بینی در پایین‌‌ترین قسمت بینی باشد، موجب بسته شدن سوراخ‌‌های بینی در هنگام دم می‌‌شود که در این حالت، اشکال در دریچه خارجی بینی هم وجود دارد. اختلال تنفسی ناشی از اختلال دریچه داخلی بینی از شایع‌‌ترین عوارض تنفسی در بینی‌هایی است که بیش از حد کوچک شده‌اند.دکتر عامری در ادامه می‌گوید: عمل برای بیماری که به تشخیص پزشک بعدها از نظر تنفسی یا موارد دیگر دچار مشکل شود، نباید صورت بگیرد. این متخصص گوش و حلق وبینی درپاسخ به این سوال که آیا همه مریض‌ها پس از عمل دچار مشکلات تنفسی می‌شوند؟ گفت: خیر، این تصور درست نیست با معایناتی که در جلسه اول توسط پزشک صورت می‌گیرد، اگر بیمار مشکلی داشته باشد و یا اگر پزشک تشخیص بدهد که با عمل مشکل مریض حادتر می‌شود از انجام عمل صرف‌ نظر می‌کند. دکتر عامری در خصوص این سوال که افراد آسمی می‌توانند جراحی بینی انجام بدهند؟ افزود: جراحی بینی خود به خود تشدیدکننده آسم نیست اما اگر مریضی بخواهد جراحی بینی انجام بدهد باید قبل از آن با متخصص ریه مشورت بکند در این صورت اگر اجازه عمل داشته باشد جراح پلاستیک هم عمل را انجام خواهد داد. همچنین جراحی بینی باعث بهبود و یا تشدید علائم حساسیت بینی نمی‌شود. مبتلایان به آلرژی بینی هم می‌توانند تحت عمل جراحی قرار گیرند اما لازم است قبل از عمل با پزشک ریه مشورت کنند در صورتی که متخصص ریه اجازه بدهد مانعی ندارد ولی این افراد قبل از عمل تا مدتی بعد از آن تحت درمان داروی ضد حساسیت قرار می‌گیرند.

قبل از جراحی بینی با چشم‌پزشک مشورت کنید
همچنین جراحی بینی روی دید و حالت چشم اثری ندارد اما از آنجایی که تا مدتی بعد از عمل نمی‌توانید از عینک استفاده کنید، اگر کسی تصمیم دارد عمل لیزیک چشم هم انجام بدهد بهتر است ابتدا عمل لیزیک چشم را انجام بدهد. با این وجود توصیه می‌کنم در این مورد با چشم پزشک خود نیز مشورت کند. وی با اشاره به اینکه بیمار باید صبر کند تا نتیجه مطلوب را به دست بیاورد، افزود: متاسفانه خیلی از بیماران پس از عمل انتظار دارند بلافاصله آن چیزی که مدنظرشان است به دست بیاورند، در صورتی که در عمل بینی این گونه نیست که بلافاصله پس از عمل نتیجه مطلوب را به دست بیاورند. زیرا بینی حین عمل جراحی ورم می‌کند و ورم بینی با اعضای دیگر بدن متفاوت است و بیمار باید یک سال و شش ماه حداقل صبر کند تا نتیجه مطلوب را به دست بیاورد، دلیل آن هم این است که عمل بینی روی اسکلت بینی که بافت غضروفی است صورت می‌گیرد بنابراین از حجم آن کم می‌شود؛ اما از پوست برداشته نمی‌شود، لذا بعد از عمل پوست برای بینی اضافه است و این همان چیزی است که به آن ورم گفته می‌شود، ورم بینی مدت طولانی زمان می‌خواهد تا به حالت اولیه خود برگردد.

دستگاه‌هائی که تآییدیه ندارند
این جراح متخصص به دستگاه‌های کوچک‌کننده بینی اشاره کرد و گفت: هم وزارت بهداشت و هم انجمن علمی مشاوران گوش و حلق بینی این دستگاه را تائید نکرده‌اند زیرا این دستگاه‌ها استاندارد نبوده و این گونه نیست که در بینی تغییر شکل ایجاد کند. اما این دستگاه ممکن است به ظاهر و به طور موقت بینی را کوچک کند ولی بلافاصله بینی به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما مهمترین معیار برای انتخاب جراح بینی کدام است؟
    لینکستان

    آمار سایت
  • کل مطالب : 162
  • کل نظرات : 477
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 327
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 167
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 16
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 50,096
  • بازدید کلی : 6,095,978
  • کدهای اختصاصی
    تبلیغات متنی