زمان جاری : جمعه 15 تیر 1403 - 3:43 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

تعداد بازدید 3113
نویسنده پیام
admin
آنلاین

ارسال‌ها : 23
عضویت: 28 /7 /1392
شناسه یاهو: l8wo
تشکرها : 4
تشکر شده : 6
تامپون بینی یا مش بینی چیست ؟

تامپون بینی یا مش بینی چیست ؟باند یا فتیله باریک و دراز استریل آغشته به پماد ( معمولا پماد تتراسیکلین ) می باشد که در پایان عمل زیبایی بینی یا عمل انحراف بینی در داخل حفرات بینی تعبیه می گردد .

تا چند مدت این فتیله ها یا مش بینی در بینی باقی می ماند ؟بسته به نظر پزشک معالج واینکه آیا دستکاری تیغه بینی و انحراف و کجی بینی شدید بوده از ۲۴ ساعت تا ۷۲ ساعت ( ۱ تا ۳ روز ) متغیر می باشد .

آیا کشیدن تامپون بینی دردناک می باشد ؟برخلاف تصور برخی ، کشیدن تامپون بینی بهیچوجه همراه درد نبوده و در عرض چند ثانیه توسط پزشک معالج کشیده می شود .

فرد واجد مش یا تامپون بینی چه اقداماتی را بایستی انجام دهد ؟بدلبل آنکه در طی حضور مش فرد قادر به تنفس از بینی نمی باشد و از راه دهان نفس می کشد ، مخاط دهان خشک می شود ، بنابر این توصیه می شود در این مدت : ۱. مصرف مایعات فراوان ترجیحا آب کرفس یا آبمیوه های طبیعی ۲. استفاده از بخور ( ترجیحا بخور سرد )

لوله های داخل بینی کی به جای مش بینی استفاده می شوند ؟افرادی که انحراف شدید تیغه بینی داشته اند ، بعد از عمل ممکن است بجای تامپون ، لوله های پلاستیکی خاصی در بینی خود داشته باشند. این لوله ها امکان تنفس از راه بینی را برای فرد مقدور می سازند. این لوله ها بعد از 1 تا 3 هفته توسط پزشک شما برداشته خواهد شد. از آنجا که این لوله ها در محل خود ثابت هستند ، از دستکاری آنها خودداری فرمائید.در صورت لخته شدن و انسداد لوله با خون و ترشحات ، بینی خود را با سرم نمکی شستشو دهید تا امکان تنفس مجدد برقرار گردد.

دوشنبه 09 تیر 1393 - 22:10
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها

sima427
آفلاین



ارسال‌ها : 4
عضویت: 20 /11 /1399
پاسخ : 1 RE تامپون واژن چیست ؟

تامپون چیست (معرفی، عکس، قیمت، طرز استفاده)

اگر بار اول است که نام تامپون به گوشتان خورده است، احتمالا اولین سوالتان این است که تامپون چیه ؟ در ادامه با لاولا مارکت همراه باشید تا همه چیز در مورد تامپون را برای شما بیان کنیم.تامپون چیست – نوار بهداشتی تامپون چیست ؟تصویر: https://www.lovelamarket.com/media/upload/16121836946017f88e56119.jpgتامپون به انگلیسی با همین نام یعنی (Tampon) شناخته می شود و وسیله ای استوانه ای شکل است که عملکردی مشابه نوار بهداشتی دارد. خانم ها در دوران قاعدگی (پریود) از نوار بهداشتی یا پد بهداشتی به منظور کنترل خونریزی ناشی از ریزش دیواره رحم در دوره ماهیانه استفاده می کنند. تامپون در سال 1929 میلادی اختراع شد و در طول زمان با پیشرفت تکنولوژی، نمونه های بهتر و امروزی آن ساخته شد. این وسیله با نام "تامپون پریود"، "تامپون قاعدگی" و " نوار بهداشتی تامپون" نیز شناخته می شود. معنی تامپون چیست - معنی کلمه تامپون چیست ؟کلمه تامپون در لغت به معنای پنبه قاعدگی است. در زبان فارسی این وسیله به کلمه پنبه قاعدگی ترجمه شده و برخی آن را با این نام می شناسند که بیان کننده جنس و کاربرد آن است. کاربرد تامپون چیست ؟تصویر: https://www.lovelamarket.com/media/upload/16121841716017fa6b9e4f9.jpgهمانطور که گفتیم تامپون یک وسیله بهداشتی است که توسط خانم ها برای کنترل خونریزی عادت ماهیانه استفاده می شود. تامپون در داخل واژن فرو می رود و با جذب خون موجود در دهانه رحم و واژن، از بیرون آمدن خون از بدن جلوگیری می کند. برخی افراد از تامپون در استخر یا به هنگام مهمانی یا فعالیت های ورزشی استفاده می کنند زیرا به آنها آزادی عمل بیشتری می دهد. جنس تامپون از چیست ؟تصویر: https://www.lovelamarket.com/media/upload/16121843266017fb06ea794.jpgجنس تامپون معمولا از پنبه یا پنبه فشرده است تا بتواند حداکثر جذب خون را داشته باشد. برخی تامپون ها ممکن است از جنس پنبه یا نخی نبوده و عارضه هایی را برای فرد ایجاد کنند. به همین خاطر عموما توصیه می شود تا از تامپون نخی یا پنبه ای استفاده شود.

انواع تامپون قاعدگی چیست ؟تصویر: https://www.lovelamarket.com/media/upload/1612320367601a0e6f7f015.jpgانواع تامپون پریود شامل موارد زیر است که بر اساس میزان جذب خون آن مشخص می شود:

  • ضعیف : 6 گرم یا کمتر
  • معمولی : 6 تا 9 گرم
  • خوب : 9 تا 12 گرم
  • خیلی خوب : 12 تا 15 گرم
  • عالی : 15 تا 18 گرم

تامپون دخترانه چیست – تامپون برای مجردهاتصویر: https://www.lovelamarket.com/media/upload/1612320828601a103c8aca7.jpgشاید بتوان گفت چیزی تحت عنوان تامپون دخترانه وجود ندارد! به این دلیل که پرده بکارت بسیار نازک و حساس است، ممکن است در هنگام قرار دادن تامپون درون واژن، آسیب ببیند. حفره موجود بر روی پرده نازک بکارت، کوچک تر از بسیاری از تامپون های موجود در بازار است.برخی معتقدند که استفاده از تامپون آسیبی به پرده بکارت نمی رساند و تامپون برای باکره ها هم کاربرد دارد اما باید در نظر بگیرید که با کج شدن آن امکان آسیب به پرده بکارت وجود دارد. در هر صورت اگر باکره هستید و قصد خرید تامپون دخترانه را دارید، باید یک تامبون سایز کوچک تهیه کنید تا احتمال آسیب دیدن پرده بکارت شما به حداقل برسد. اپلیکاتور چیست (applicator) ؟تصویر: https://www.lovelamarket.com/media/upload/1612322561601a1701f003e.jpgاپلیکاتور یک استوانه کاغذی یا پلاستیکی توخالی شبیه سرنگ است که از آن برای فرو کردن تامپون به داخل واژن استفاده می شود. اپلیکاتور درواقع یک فرو کننده است که کمک می کند بتوانید تامپون را به راحتی در جای مناسب خود قرار دهید. نحوه استفاده از تامپون - آموزش استفاده از تامپونتصویر: https://www.lovelamarket.com/media/upload/1612332261601a3ce5449d9.jpgروش استفاده از تامپون بهداشتی به این صورت است که با استفاده از اپلیکاتور، در داخل واژن (مهبل) فرو می شود و خون موجود را آن جذب می کند. همچنین در انتهای تامپون نخی وجود دارد که کمک می کند تا بتوان آن را پس از استفاده از واژن خارج کرد. در زیر نحوه استفاده از تامپون به صورت تصویری برای شما نمایش داده شده است. همچنین می توانید فیلم نحوه استفاده از تامپون را نیز در ادامه مشاهده کنید.طرز استفاده از تامپون با اپلیکاتور به شرح زیر است:

  • استوانه کوچک اپلیکاتور را از استوانه بزرگ خارج کنید.
  • قسمت جلویی (بدون نخ) تامپون را در استوانه بزرگ قرار دهید.
  • نخ تامپون را از استوانه کوچک رد کرده و استوانه کوچک را در استوانه بزرگ قرار دهید.
  • بخش بزرگ اپلیکاتور را بین دو انگشت خود قرار دهید و تا انتهای آن در واژن فرو کنید.
  • بخش کوچک را فشار دهید تا تامپون در داخل واژن قرار گیرد.
  • در موقع خارج کردن اپلیکاتور دقت کنید که باید کمی آن را کج کنید تا انتهای تامپون به بدنه واژن گیر کرده و از آن خارج نشود.
  • روش بیرون آوردن تامپون
  • برای این کار کافیست نخ تامپون را گرفته و به آرامی آن را از واژن خود خارج کنید. نخ قرار داده شده در انتهای تامپون برای این است که بتوانید پس از استفاده آن را به راحتی از واژن خود خارج کنید.

تامپون بدون اپلیکاتورتصویر: https://www.lovelamarket.com/media/upload/1612332357601a3d45ac073.jpgنحوه استفاده از تامپون بدون اپلیکاتور به این صورت است که باید آن را در واژن فرو کنید و با انگشت بلند خود آن را به داخل واژن هل دهید تا در جای مناسب خود قرار گیرد.

برخی توصیه ها در مورد استفاده از تامپون بهداشتیقبل از استفاده از تامپون دست خود را به خوبی بشویید.

  • از تامپون های فوق جاذب استفاده نکنید.
  • از تامپون های نخی استفاده کنید.
  • تامپون را مرتب عوض کنید و در هنگام خواب شبانه از نوار بهداشتی استفاده کنید.
  • اگر در نزدیکی آلت تناسلی خود عفونت دارید، از تامپون استفاده نکنید و برای زخم های عفونی فورا به پزشک مراجعه کنید.
  • اگر تامپون شما بر روی زمین افتاد یا کثیف شد اصلا نباید مجدد از آن استفاده کنید زیرا مستقیما با مخاط بدن شما تماس دارد.
  • در استفاده از تامپون باید به این نکته دقت کنید که نباید بیشتر از 8 ساعت آن را در بدن خود نگاه دارید زیرا دیگر ظرفیت جذب خون ندارد و همچنین محیطی را برای ایجاد باکتری ها و آلودگی های دیگر ایجاد می کند.

نحوه استفاده از تامپون در استخر - تامپون استخری چیستتصویر: https://www.lovelamarket.com/media/upload/1612332816601a3f1025850.jpgتامپون استخری یکی از انواع تامپونهاست که تفاوت خیلی زیادی با نوع معمولی آن ندارد. از تفاوت تامپون استخری با معمولی می توان به لایه آبی محافظت کننده اشاره کرد. روش استفاده از تامپون در استخر خیلی با حالت عادی تفاوتی ندارد اما باید به برخی نکات توجه کنید که سلامتی خود و دیگران را به خطر نیندازید. از تامپون برای استخر باید در روزهایی استفاده کنید که خونریزی شما کم است زیرا اگر خونریزی زیادی داشته باشید ممکن است محیط استخر آلوده شود. راهنمای خرید تامپونتصویر: https://www.lovelamarket.com/media/upload/1612332936601a3f884f01c.jpgدر انتخاب تامپون مناسب خود باید به نکات زیر توجه کنید:

  • اندازه و سایز تامپون به میزان جذب آن بستگی دارد (ضعیف تا عالی)
  • توجه به میزان جزیان خون قاعدگی فرد در انتخاب تامپون مناسب
  • داشتن سابقه زایمان طبیعی (اگر زایمان طبیعی نداشته اید یا باکره هستید، اندازه کوچک آن را انتخاب کنید)
  • سعی کنید تامپون های با میزان جذب کمتر را انتخاب کنید (جهت تعویض سریع آن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری ها)

نکته: در صورتی که تامپون مناسب خود را انتخاب کرده باشید، در هنگام فعالیت های روزانه آن را احساس نخواهید کرد. عوارض تامپون چیست - عوارض استفاده از تامپوناز عوارض تامپون واژن می توان به چند مورد زیر اشاره کرد:امکان ابتلا به سندورم شوک سمی (نشانگان حمله سمی)تصویر: https://www.lovelamarket.com/media/upload/1612333090601a4022a4709.jpgبه این دلیل که تامپون به مدت زیادی در داخل واژن قرار دارد، می تواند یک محیط مناسب برای رشد باکتری ها را فراهم کند. این عفونت می تواند با تاثیر گذاشتن بر روی سیستم گردش خون باعث آلوده شدن خون فرد شود. علائم این بیماری مشابه آنفولانزا است اما باید برای تشخیص قطعی به پزشک مراجعه کنید.امکان آلوده بودن تامپوندر ساخت تامپون، جهت ایجاد رنگ سفید برای آن، از کلر استفاده می شود و این ماده باعث تولید دیوکسین می شود که یک ماده سمی برای بدن و محیط زیست است. در حال حاضر روش ساخت آن دچار تغییر شده اما همچنان در مورد آن اطلاعات قطعیی در دست نیست.عدم احساس راحتیبانوان برای راحتی بیشتر و آزادی عمل است که از تامپون استفاده می کنند اما ممکن است برخی افراد در استفاده از آن احساس راحتی نکنند و با نوار بهداشتی راحت تر باشند. محیط واژن یک بافت بسیار حساس است که می تواند با قرار داشتن یک شیء خارجی در آن باعث احساس بدی شود.سرطان زا بودنبرخی تامپون ها حاوی گلایفوسیت (glifosate) هستند که این ماده از نظر سازمان جهانی بهداشت یک ماده سرطان زا به حساب می آید.تشدید برخی بیماری های زناناستفاده از تامپون قاعدگی می تواند باعث تشدید علائم برخی بیماری های زنان از جمله سندروم تخمدان پلی کیستیک و بیماری آندومتریوز شود.افزایش دردهای قاعدگیتصویر: https://www.lovelamarket.com/media/upload/1612333216601a40a06ef88.jpgطبق یک تحقیق، خانم هایی که استفاده از تامپون را کنار گذاشته اند، دردهای قاعدگی آنها کمتر شده است. این مسئله می تواند به دلیل ایجاد محیطی برای رشد باکتری ها و از عوارض تامپون قاعدگی باشد. این مسئله را نیز باید در نظر بگیرید که استفاده از نوار بهداشتی یا سایر روش ها باعث کاهش درد نمی شود و صرفا درد شما را بیشتر نمی کند.ایجاد بوی بدممکن یکی از عوارض مصرف تامپون، بوی بد واژن در هنگام قاعدگی باشد که به دلیل استفاده از آن ایجاد شده است. تامپون به دلیل ایجاد محیط مستعد برای رشد عفونت ها می تواند باعث ایجاد بوی بد در واژن شود.قیمت تامپونقیمت تامپون قاعدگی بر اساس سایز، نوع، قدرت جذب، تعداد در بسته بندی و برند آن تعیین می شود. اما به صورت کلی قمیت تامپون در بسته بندی 16 عددی از حدود 65 هزار تومان شروع می شود و در تعداد و مدل های دیگر تا حدود 250 هزار تومان هم قیمت دارد. قیمت تامپون تکی به نسبت قیمت تعداد آن نیست و در تعداد بیشتر، قیمت مناسب تری دارد.خرید تامپونبرای خرید تامپون هم می توانید از فروشگاه های اینترنتی استفاده کنید (خرید تامپون اینترنتی)، و هم به سراغ خرید تامپون از داروخانه بروید. در تهیه این وسیله به نکات و راهنمای خرید تامپون که در بالا ذکر کردیم حتما دقت کنید.ساخت تامپون خانگیتصویر: https://www.lovelamarket.com/media/upload/1612333496601a41b8efb15.jpgگذاشتن پنبه در واژن یا استفاده از پارچه نخی می تواند راه هایی برای ساخت تامپون خانگی باشد اما اصلا پیشنهاد نمی کنیم که این کار را انجام دهید زیرا اصلا بهداشتی نیست. تامپون یک وسیله بهداشتی تقریبا استریل است که در مجاورت مخاط بدن قرار می گیرد و نباید هیچگونه آلودگیی داشته باشد.همچنین استفاده از پنبه می تواند باعث ماندن پنبه در واژن شود که در زمان گذاشتن و برداشتن آن می تواند دردسرساز شود و زمینه ایجاد عفونت را فراهم کند. از طرفی اگر از پارچه استفاده کنید، ممکن است به خاطر زبر بودن پارچه، به بافت واژن شما آسیب برسد.

بهترین مارک های تامپون در ایران چیست ؟در بازار انواع برندها و مارک های تامپون به فروش می رسد که از معروف ترین آنها می توان به: تامپون tampax (تامپکس)، تامپون کوتکس، تامپون ob (اوبی)، تامپون ویریانا، تامپون کارولی، تامپون تافته و... اشاره کرد.تامپون بینی چیست - تامپون چیست در عمل بینیتصویر: https://www.lovelamarket.com/media/upload/1612333893601a4345c3e5f.jpgتامپون فقط برای قاعدگی نیست که مورد استفاده قرار می گیرد و از انواع تامپون ها برای حل سایر مشکلات نیز استفاده می شود. برای مثال تامپون بینی یکی از انواع آن است که برای کنترل خونریزی بینی در هنگام آسیب یا عمل جراحی بینی مورد استفاده قرار می گیرد.

سوالات متداول:

تامپون واژینال چیست ؟تامپون واژینال نام دیگر تامپون مورد استفاده برای قاعدگی است که در واقع از نام واژن گرفته شده است.قرص تامپون چیست ؟قرصی با این نام وجود ندارد و این یک اشتباه مسطلح است که منظور از آن همان تامپون واژینال است.محلول تامپون چیستاین محلول با نام "محلول بافر" نیز شناخته می شود که یک محلول شیمیایی است. محلول تامپون مخلوطی از اسید ضعیف و باز مزدوج است و "محلول تامپون" ارتباطی با تامپون واژینال ندارد.فنجان قاعدگی تامپون چیست ؟تصویر: https://www.lovelamarket.com/media/upload/1612334201601a44795ca16.jpgفنجان قاعدگی و تامپون دو وسیله جداگانه هستند که عملکردشان مشابه هم است. فنجان قاعدگی که با نام "کاپ قاعدگی" نیز شناخته می شود یک قیف پلاستیکی با انتهای بسته است که در واژن قرار می گیرد و برای کنترل خونریزی از آن استفاده می شود.تامپون مردانه چیست ؟شاید نام "پریود مردانه" را شنیده باشید اما پریود آقایان فقط در تغییر خلق و خو آنها با پریود زنان اشتراک دارد. در پریودی مردان هیچگونه خونریزی وجود ندارد. پس چیزهایی مثل "تامپون مردانه" و "عکس نوار بهداشتی خونی مردانه" اصلا وجود خارجی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پریودی مردان می توانید مطلب "آیا مردان هم پریود میشوند؟ 8 علائم پریودی مردان" را مطالعه کنید.عکس تامپون دخترانه چطوریه ؟چیزی تحت عنوان تامپون دخترانه که مختص دختران باشد در بازار وجود ندارد. شما می توانید از تامپون کوچک برای این کار استفاده کنید.

منبع : lovelamarket.com/تامپون چیست

دوشنبه 20 بهمن 1399 - 13:38
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !
پرش به انجمن :